Založ si blog

Enja Rúčková – Čo koho do toho

Enja Rúčková – Čo koho do toho

Väčšinou som čítala iba knihy od amerických autorov ako Twilight, Voda pre slony, alebo knihy od Nicholasa Sparksa. O slovenských autoroch som si myslela, že nemôžu napísať také dobré knihy ako sú tieto. Myslela som si, že slovenský autor nemá čo ponúknuť čitateľovi v mojom veku. Ale nakoniec ma sesternica prehovorila, aby som si prečítala aj niečo slovenské, tak mi dala knihu od Enji Rúčkovej Čo koho do toho. Potešila som sa, keď som zistila že dej sa odohráva v dedinách pri Liptovskom Mikuláši a hrdinovia navštevujú aj Tatry, Poprad a miesta, ktoré poznám. Tak som si lepšie vedela predstaviť prostredie, v ktorom sa dej odohráva. Ďalej ma prekvapilo, že hlavná hrdinka mi bola taká blízka, lebo aj ja som v I. ročníku na gymnáziu a mám 16 rokov. V knihe sa odohrávali skutočné príbehy aké môžem pozorovať aj v prostredí, v ktorom žijem. Simona sa zaľúbi do jej nového spolužiaka, černocha Bena. Prežívajú spolu romantické chvíle, ale ako to v živote chodí, prídu aj problémy. Simona žije s mamou ktorá také niečo netoleruje, a ostatní obyvatelia dediny tiež nie. Myslím si, že tak to chodí aj v skutočnom živote na Slovensku. A tak Simona prežíva s Benom niečo nové, čo ešte nezažila a zisťuje, že ho skutočne miluje. Tento príbeh sa mi zdal pravdivý a reálny. Odporúčam ho prečítať si aj ostatním dievčatám, ktoré majú radi romány a chcem im odkázať, aby sa nebáli siahnuť aj po slovenských autoroch, lebo píšu rovnako zaujímavé diela ako tí zahraniční a aj na Slovensku je veľa úspešných a talentovaných autorov a krásne knihy. Už sa teším, ako si prečítam aj druhú časť a dúfam, že ešte budú vychádzať d´alšie knihy, ktoré pokojne môžu konkurovať aj tým americkým.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

zuby, zubár, čeľustný ortopéd, strojček, zubný strojček

Najvychytenejšie destinácie zubnej turistiky: Hrozí exodus Slovákov za lacnejším chrupom? Pozor na riziká, hovoria experti

25.04.2024 05:00

Kým pre našincov sú často výhodnejšie ceny za hranicami, za slovenskými zubármi cestujú pacienti aj z USA.

Matúš Šutaj Eštok, Vianoce, hasiči, policajti, Štedrý deň

Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenam

25.04.2024 04:00

Kým financmajster uťahuje opasok, minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) sľubuje policajtom nové finančné príspevky, ako aj valorizáciu tých, čo už dostávajú

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46123x
Priemerná čítanosť článkov: 2005x

Autor blogu

Kategórie