Založ si blog

Dracula

Bram Stoker

Známu knihu Dracula som našla náhodou. Vôbec som netušila, že takú knihu doma máme. Začala som ju čítať na pláži pri vode. Hneď prvá kapitola obsahovala niekoľkostranový opis prostredia, na ktorý som sa na pláži nemohla dostatočne sústrediť, tak som ju na chvíľu znudene odložila späť na policu. Ale neskôr som ju z dlhej chvíle znovu vytiahla a urobila som dobre.
Celá kniha sa skladá zo zápisníkov, denníkov a listov niekoľkých hlavných postáv. Prvé kapitoly patria Zápisníku Jonathana Harkera. Najprv opisuje cestu z Londýna do Transylvanie, kde ide z pracovných záležitostí za grófom Draculom. Opis prostredia Karpát sa mi nakoniec veľmi zapáčil. Autor opisoval prostredie tak dôveryhodne, že sa mi zdalo, akoby tam naozaj bol. Opisoval krásu prírody, ľudí, ktorých stretol, medzi nimi aj Slovákov: Najčudnejší boli Slováci, ktorý pôsobia barbarskejšie než ostatní: nosia veľké pastierske klobúky, širokánske voľné špinavobiele nohavice, biele ľanové košele a obrovské kožené opasky. Na nohách majú vysoké čižmy, na hlave dlhé čierne vlasy a pod nosom husté čierne fúzy. Hoci sú malební, nepôsobia príťažlivo. Keby sa takto zjavili na javisku, človek by ich zaraz pokladal za akúsi čeliadku orientálnych brigantov. Počul som však, že sú neškodní a že im chýba priebojnosť.
Jonathanovi sa už prvý kontakt s grófom zdá čudní a neskôr sa jeho obavy potvrdia. V zámku si všíma čoraz viac vecí a všetko sa mu zdá podozrivé. Ale vtedy netušil čo je to upír a svoje pozorovania si nevedel vysvetliť. Gróf Dracula je upír, ktorý má ostré zuby, dlhý nos, je bledý, mení sa na netopiera alebo vlka, nemôže prejsť cez prach dverí, pokiaľ ho niekto nepozve dnu, cez deň spáva v truhle, svoje obete hypnotizuje a pije ľudskú krv. Jonathan má ale šťastie a podarí sa mu zo zámku včas ujsť. Neskôr sa ale Dracula presťahuje do Londýna a vyčíňa tam. Ale všetko sa zmení, keď zabije kamarátku Jonathanovej manželky Lucy. Traja Lucini nápadníci, Jonathan a jeho manželka Mina sa rozhodnú zlého Draculu zabiť. Na pomoc si zavolajú skúseného lovca upírov doktora Van Helsinga. Spolu sa potom vydajú na nebezpečnú výpravu, aby navždy zničili grófa Draculu. Musia ale premôcť temné sily, ktoré niekedy majú väčšiu silu ako oni.
Bram Stoker sa narodil v Dulbline . Svoj najslávnejší gotický hororový román napísal v roku 1897. Na začiatok knihy treba mať veľkú trpezlivosť na už spomínané opisy, ale keď si predstavíte že sa nachádzate na miestach ktoré autor tak verne opisuje, je to super čítanie. Román je veľmi dramatický a je to napínavá nenáročná oddychovka, ktorá zaujme veľa čitateľov. Ale keď ju čítate večer, je možné že sa už viac nebudete chcieť prechádzať v noci sami. Moja mama, ktorá knihu tiež čítala, o nej hovorila ako o romantickom príbehu, no ja som tam veľa romantiky nevidela. Ale dobružný dej sa dá vychutnať plnými dúškami. Aj koniec som po tom napätí čakala trochu viac dramatický, ako napríklad veľkou bitkou, ale nakoniec si myslím, že sa to asi ani ináč skončiť nemohlo. Už iba sa vydať do Transylvanie po stopách grófa Draculu. Slávny román je aj sfilmovaný, bol predlohou na muzikál a dokonca má aj ďalšie pokračovanie o ktorom som predtým vôbec netušila. Pokračovanie nepísali Ian Holt a Dacre Stoker, pravnuk Brama Stokera a nesie názov Dracula – knieža nemŕtvych. V obsahu sa spomína aj niečo s Bátoričkou a je tam aj reč o tom, že knieža Dracula ožije a nie je úplne zničení. Asi by som sa už nedala na čítanie pokračovania z obavy, že by to zničilo dobrý dojem z Draculu.
Tak nech vás neodradí hrúbka knihy, ale smelo sa hor do čítania, ktoré vám rýchlo zbehne a nebudete ľutovať.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

Matúš Šutaj Eštok, Vianoce, hasiči, policajti, Štedrý deň

Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenam

25.04.2024 04:00

Kým financmajster uťahuje opasok, minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) sľubuje policajtom nové finančné príspevky, ako aj valorizáciu tých, čo už dostávajú

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46122x
Priemerná čítanosť článkov: 2005x

Autor blogu

Kategórie