Založ si blog

Daj si pozor na želania

Alexandra Potterová

Po klasike u mňa konečne prišlo na rad niečo zo súčasnej tvorby. Myslím si, že niektoré knihy zo súčasnej tvorby sa neoplatí kupovať (česť výnimkám). Keď dostanem chuť prečítať si takú knihu, tak buď zájdem do knižnice alebo niekto z mojich známych nejakú určite bude mať doma.
Knihu Daj si pozor na želania ( v angličtine: Be Careful What You Wish For) som si požičala od mojej sesternice. Je pomerne hrubá. Má cca tristo strán.
Tridsaťročná Londýnčanka Heather Hamiltonová žije obyčajným životom. Býva v malom domčeku, pracuje ako svadobná fotografka a práve sa rozišla s priateľom. Každý deň rieši bežné problémy ako každá žena. Stojí v rade na kávu, miluje Zaru, je závislá na topánkach, nevie si poradiť zo svojimi vlasmi a nenávidí kolóny áut. Praje si mať dokonalého partnera a vysnívanú prácu. Raz stretne na ulici starú cigánku a kúpi si od nej vres pre šťastie. Od toho okamihu sa jej život začína meniť. Zamiluje sa do nej úžasný sused, jej vysnívané topánky majú v jej veľkosti, nestojí už viac v radoch v kaviarni, schudla pár kíl, na semafore jej vždy svieti zelená. Najprv to začína len takýmito malými prianiami, ktorých plnenie si Heather ani neuvedomuje. Neskôr to ale začína gradovať a Heather si začína uvedomovať, že vres je čarovný a splní sa jej všetko, čo si zaželá. Ako podnájomník sa k nej nasťahuje sympatický Američan Gabe a nakoniec Heather získa aj vysnívanú prácu fotografky v prestížnom časopise. Jej vzťah s dokonalým susedom sa ale časom rozpadne a ona si uvedomí, že miluje iba Gabea, aj keď vôbec nie je jej vysnívaný muž. Keď jej otec zrazu ochorie, Heather si uvedomí, na čom skutočne záleží a zistí, čo je to márnosť. Dá si svoj život do poriadku, ale už bez zázračného vresu.
Zo začiatku sa mi kniha zdala byť zaujímavá. Je písaná ľahko, je to také oddychové čítanie ako stvorené na letnú dovolenku. Pri čítaní som sa aj miestami nahlas smiala, lebo kniha je písaná dosť vtipne, najmä myšlienky Heather. Jej správanie je trochu prehnané. Do polovice som sa dosť bavila a kniha sa mi aj páčila, aj keď je v nej množstvo preklepov. Potom som už ale tušila, ako sa to skončí a aj vtipných situácií pomaly ubúdalo. Očakávanie, ako sa skončí dej som nepocítila žiadne a koniec, dávam palec dolu. Nepáčilo sa mi, ako boli napísané mravné poučenia a ku koncu som sa už dosť nudila. Koniec sa mi proste vôbec nepáčil, hoci je to happy end. Reklama, ktorú má táto kniha je prehnaná , a kniha nie je pre náročných čitateľov. Ale niekomu sa možno zapáči, lebo recenzie mala rôzne.
Alexandra Potterová sa narodila v Bradforde vo Veľkej Británii. Žila v Austrálii a v USA, pracovala ako prispievateľka a redaktorka britských ženských časopisov. Jej romány pripomínajú príhody Bridget Johnsovej.
Autorka má viac kníh. Napr. Kto je to dievča alebo Ja a pán Darcy.
Námet je celkom dobrý, ale to spracovanie sa mi veľmi nepáčilo. Potterová predala aj filmové práva na svoje diela. Len aby sa nestalo, že film bude lepší ako kniha.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

vojna na Ukrajiny, Černihiv

ONLINE: Rutte: Niektoré štáty sedia na hromadách Patriotov. Kúpme ich pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00, aktualizované: 06:23

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

Fiala

VIDEO: Fiala si myslí, že slovenské peniaze na muníciu pre Ukrajinu Česko asi nevyužije

18.04.2024 06:00

Slovenská vláda sa nepripojila k iniciatíve Prahy, keď sa kabinet Petra Fialu usiluje nakúpiť delostrelecké granáty pre Ukrajinu.

Fico, Danko, Pellegrini

Boj o post šéfa NR SR. Bude Ficova stratégia účinná? Smer vyhrá tak či tak, SNS tlačí a Hlas čaká test

18.04.2024 06:00

Od pôvodných personálnych požiadaviek nakoniec SNS upustila, no staré rany otvorila oficiálne neobsadená stolička predsedu parlamentu, ktorú Danko požaduje od vzniku koalície. A chce ju znova.

obria lavička, Muráň

Park s megasochami je v Muráni absolútnou novinkou. Nechýbajú v ňom ani živé zvieratá

18.04.2024 06:00

Tony vážiace nadrozmerné sochy obrov, velikánska lavička s parádnym výhľadom či živé lamy pripomínajúce plyšové hračky. Tieto atrakcie sa nachádzajú v areáli pri obci Muráň.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46088x
Priemerná čítanosť článkov: 2004x

Autor blogu

Kategórie