Založ si blog

Posledná pieseň

Nicholas Sparks

Sedemnásťročná Veronica (Ronnie) je rebelka. Fláka školu, kradla v obchode, nosí vyzývavé oblečenie. Jej rodičia sú rozvedení. Otec žije v dome na pláži v Severnej Karolíne a Ronnie žije s mamou a mladším bratom v New Yorku. Jej otec bol kedysi známy klavirista a Ronnie má tiež veľký talent, ale od rozvodu rodičov už na klavír nehráva. Raz ju jej mama prekvapí a pošle ju aj s bratom stráviť leto s otcom. Ronnie je veľmi nahnevaná, stále sa s otcom háda a väčšinu času trávi sama na pláži. Až jedného dňa stretne krásneho a sympatického Willa. Zaľúbi sa doňho a spolu prežívajú krásny románik. Ale vtom Ronnie zistí, že jej otec zomiera na rakovinu. Ronnie prežíva lásku v rôznych podobách- lásku k chorému otcovi, matke, Willovi, bratovi, kamarátom.
Naozaj dobrá kniha. Autor v nej opisuje lásku v rôznych podobách – rodičovskú, súrodeneckú, lásku kamarátov, partnerskú. Je i plná citu, starostí a smútku, ktoré niekedy láska so sebou prináša.
Prvé stránky sa mi zdali byť trochu nudné, románik Ronnie s Willom ma veľmi nebavil, ale od stredu som ju už hltala plnými dúškami. Na záver som vyronila aj zopár sĺz.

Nicholas Sparks má veľa kníh a stále mu vychádzajú dalšie. Videla som aj film na motívy knihy Posledná pieseň a Drahý John. Hoci sa film Posledná pieseň do našich kín nedostal, je celkom dobrý. Ale film Drahý John sa mi nepáčil. Tiež je tam téma rakovina. Ďalšie knihy sú napríklad: Zápisník jednej lásky, Správa vo fľaši, Útočisko, To najlepšie zo mňa, Bezpečný prístav, … .

Knihu s peknou obálkou som dostala ako darček na Vianoce. Je pre vekovú kategóriu od 11 do x rokov a zaujme hlavne mladé dievčatá.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46037x
Priemerná čítanosť článkov: 2002x

Autor blogu

Kategórie