Založ si blog

Jana Eyrová

Charlotte Brontë

Najlepšie dielo aké som kedy čítala. Môžem to pokojne povedať.
Jana Eyrová je sirota a má ťažké a smutné detstvo. Najprv sa o ňu stará teta ale potom ju dá do dievčenskej školy. Stáva sa učiteľkou a neskôr nastúpi ako vychovávateľka v panstve Thornfield. Stará sa o Adelku, francúzske dievčatko. Raz sa na bohatom panstve objaví Adelkin opatrovník a pán domu Edward Rochester. Múdry, vzdelaný , bohatý, ale škaredý muž sa do Jany zamiluje. Aj Jana prepadne láske a Edward ju požiada o ruku. Počas svadby ale vyjde najavo, že sa nemôžu vziať, lebo pán Rochester je ženatý. Jeho žena je ale šialená. Jana utečie ďaleko od panstva Thornfield. Ujme sa jej mladý kňaz a jeho dve sestry. Neskôr ale vyplynie, že sú to jej sesternice a bratranec. Bratranec John ju požiada o ruku a navrhne jej, aby spolu odišli. Jana sa ale dozvedá o Thornfielde, z ktorého sú už len ruiny. Vydáva sa hľadať Edwarda a nakoniec ho nájde slepého a osamelého. Príbeh končí svadbou a narodením syna.
Charlotte Bronteová vytvorila úžasnú postavu. Jana Eyrová je silná, odvážna, vzdelaná, inteligentná, ale nie veľmi pekná. Bronteová bola feministka a to sa odrazilo aj v tomto románe.
Knihu som čítala keď som mala 12 rokov. Je to úžasný romantický príbeh z klasickej anglickej literatúry. Je to známe svetové dielo a uznávaná autorka. Povinné čítanie pre všetky ženy. Táto kniha nesmie chýbať v žiadnej knižnici. Najviac som sa zamýšľala nad múdrosťou Jany a Edwarda. Táto kniha neomrzí ani keď si ju prečítate viackrát.
Nezabudnuteľné dielo, veľa dobrých filmov a krásny zážitok.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46130x
Priemerná čítanosť článkov: 2006x

Autor blogu

Kategórie