Založ si blog

Vtáky v tŕní

Colleen McCulloughová

Na Slovensku ho pozná menej ľudí, no je to krásne, realisticky stvárnené dielo a je aj v mnohých knižniciach našich starých mám.
Dej sa odohráva na Novom Zélande a neskôr v Austrálii. Kniha je odstrašujúco hrubá, ale stojí za to si ju prečítať.
Je rozčlenená na časti a v každej časti môžeme čítať o osude konkrétnej postavy.
Meggie, farmárska dcéra, ktorej život sleduje kniha už od malička, vyrastá vo veľkej rodine, kde sa každým dňom vzťahy viac komplikujú. Situácia v rodine ju núti hľadať lásku a spriaznenú dušu. Nájde ju v kňazovi Ralphovi. Keď však Meggie vyrastie, Ralph sa do nej šialene zaľúbi. Cieľavedomý Ralph musí čeliť rozhodovaniu medzi láskou k Meggie a povinnosťou k cirkvi. Román sleduje ich osudy aj osudy Megginej rodiny a neskôr aj jej dvoch detí až do konca.
Dobrá kniha, ktorá sa dá nájsť skôr v knižnici ako v kníhkupectve. Film som celý nevidela, ale poznajú ho mnohí. Má viac častí a tých už bolo na mňa veľa.
Páčil sa mi štýl písania aj zaujímavé prostredie vidieka. Aj keď trvá dlhšie, kým sa prelúskate cez hrubú knižku, stojí to za to. A najmä pre beznádejné romantičky. Takže treba mať dosť trpezlivosti, ale dej je zaujímavý a vôbec nie je nudný.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46097x
Priemerná čítanosť článkov: 2004x

Autor blogu

Kategórie