Založ si blog

Tajná záhrada

Frances Hodgsonová-Burnettová

Kniha je určená pre deti. Ale stretla som sa aj s tým, že si ju prečítali aj dospelý. A chválili ju.
Malá Mary žije v Indii. Je to škaredé, rozmaznané a nepríjemné dieťa, o ktoré sa rodičia nestarajú a ktoré nepozná lásku. Keď jej rodičia náhle zomrú, musí sa presťahovať k strýkovi do Anglicka. Starý kaštieľ uprostred anglických slatín je pochmúrny, ale skrýva jeden poklad – krásne záhrady. Mary sa dozvedá o tajnej záhrade, v ktorej zomrela strýkova manželka a preto ju zamkol a nikto v nej nebol už desať rokov. Mary sa rozhodne záhradu vypátrať, čo sa jej aj podarí. Za pomoci priateľov Dickona, červienky a starého záhradníka sa pustí do práce, aby na pohľad mŕtvu záhradu prebudila znovu k životu. Objaví aj chorého chlapca, strýkovho utajovaného syna. Zoslabnutý a deprimovaný chlapec sa vďaka práci v záhrade znovu uzdraví.
Jednoduchý príbeh pre deti je veľmi pekný. Je inšpiratívny, povzbudzuje deti k pohybu a ukazuje krásu prírody, ktorá je nám všetkým dostupná. Deti sa vďaka práci v záhrade posilnili a vďaka pravidelnému pohybu na čerstvom vzduchu dosiahli zdravie, duševné aj fyzické. Ale to nie je všetko čo tento príbeh môže dať. Krásne opisy prírody a kvetín sa mi veľmi páčili. Takisto aj prostredie tajomného zámku a obrovských záhrad. Ideálne prostredie pre svet fantázie a snov, do ktorých som sa pri tejto knihe ponorila.
Frances Hodgsonová-Burnettová je anglicko-americká dramatička a prozaička, autorka viac než 50 kníh a 13 divadelných hier pre deti aj dospelých.
Kniha bola napísaná v roku 1911.
Spisovateľka napísala aj známy román Malá princezná. Obe romány sú aj filmovo spracované.
Mne osobne sa viac páči Tajná záhrada.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

Český predseda vlády Petr Fiala.

Ďalší odchod z Fialovej vlády: končí ministerka pre vedu a výskum

25.04.2024 11:07

Ministerka pre vedu a výskum nemala vlastné ministerstvo, ale len úrad s niekoľkými zamestnancami.

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46125x
Priemerná čítanosť článkov: 2005x

Autor blogu

Kategórie