Založ si blog

Pýcha a predsudok

Jane Austen

Najslávnejší román tejto autorky.
Staré Anglicko, prísne mravy a 5 sestier hľadajúcich lásku sa stretne s osamelým mrzutým grófom, ktorý v hĺbke duše čaká na tú pravú.
Klasický dej takýchto románov, keďže v tej dobe bolo jediným cieľom mladých žien dobre sa vydať.
Jedinou povinnosťou dievčat bolo chodiť na večierky, dobre vyzerať, uloviť bohatého chlapa, hrať na klavíri, učiť sa cudzie jazyky a čítať knihy.
Nepripadá mi to až také odlišné od dnešnej doby.
Veď predsa každá z nás túži nájsť dokonalého chlapa. V kútiku duše túžime žiť v dobe, v akej žila aj Jane Austenová. Túžime zažiť romantiku, pravú lásku, a takisto túžime aj po šťastnom konci.
Práve preto je táto kniha nadčasová. Lebo sny žien sa ani s odstupom času nezmenili.
Nebudem opisovať obsah, lebo ten už určite poznáte.
Čítala som rôzne recenzie, niekto si pochvaľuje opisy a niekto sa cez ne nemôže prelúskať. Ale treba si uvedomiť, že sú veľmi potrebné v každej knihe, lebo dotvárajú atmosféru.
Kniha je humorná a to ju odľahčuje. Je to román so šťastným koncom.
Dýcha z neho radosť a pohoda. Nie je zaťažený žiadnymi vulgárnosťami, sexom, vraždami a niečím podobným.
Austenová aj bez tohto dokázala napísať krásny a zaujímavý román.
A teraz dosť bolo chvály a ideme na mínusy.
Aj keď je dej jednoduchý, štýl, ktorým je písaná táto kniha je dosť zložitý. Je to taký čudný jazyk, pre nás netradičný a na začiatok treba mať väčšiu trpezlivosť. Niektoré časti sa mi čítali ťažko.
Niekto tento román môže považovať za nudný, ale toho, koho romány bavia, rozhodne nebude ľutovať.
Odporúčam si po prečítaný pozrieť aj nejaké to filmové spracovanie. Ale skôr ako filmy, odporúčam seriál s Colinom Firthom. Je najkrajšie spracovaný.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46033x
Priemerná čítanosť článkov: 2001x

Autor blogu

Kategórie