Založ si blog

Denník Anny Frankovej

Denník Anna Franková dostala k narodeninám. Bolo to v roku 1942.
Potom sa jej rodina musela ukryť. Jej sestra Margot dostala predvolanie do pracovného tábora. Ukrývali sa vo firme Opekta v Amsterdame, kde pracoval jej otec a so všetkým im pomáhali ich priatelia.
Anna v denníku opisuje najprv svoju školu, neskôr život v úkryte. Žili tam ôsmi. Mali málo miesta, peňazí, jedla, vznikali tam rôzne hádky, zaujímavé rozhovory, prvé lásky ale aj nečakané udalosti.
Anna píše málo o vojne ako takej. Zaznamenáva hlavne svoje pocity, myšlienky, sny, ale aj problémy.
Annine zápisky sa končia v roku 1944. Na poslednej strane píše o nádeji a verí, že už bude všetko dobré a vojna sa čoskoro skončí.
Potom ich niekto udal a všetkých odviezli do koncentračného tábora. Prežil iba Annin otec Otto Frank. Anna a Margot zomreli na týfus, ktorý sa v tábore rozšíril.
Zatkli aj ľudí, ktorí im pomáhali.
Annin denník našli v úkryte ich priateľky, ktoré im nosili jedlo.
Otto Frank sa po vojne opäť oženil a začal prerábať dcérin denník. Vyškrtal niektoré pasáže.
Anna vždy túžila byť spisovateľkou.
Písala si denník a dúfala v lepší život a na druhý deň sa už ocitla v tábore.
Ale jej sen sa splnil a Denník Anny Frankovej je najčítanejším denníkom na svete.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

europarlament, európsky parlament, eú, vlajky

Mimovládne organizácie píšu do Bruselu, chcú nezávislú a slobodnú RTVS

24.04.2024 13:02

Otvorený list, pod ktorý sa podpísalo viac ako 68-tisíc občanov Slovenska, smeruje poslancom europarlamentu i eurokomisii.

michelko

O zmenách vo Fonde na podporu umenia sa bude hlasovať až budúci štvrtok

24.04.2024 12:18, aktualizované: 13:17

Presunúť hlasovanie zo stredy na budúci týždeň navrhol šéf parlamentného kultúrneho výboru Roman Michelko (SNS), ktorý je predkladateľom návrhu novely zákona o FPU.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Vláda schválila zákon o Slovenskej televízii a rozhlase. Mení sa názov aj spôsob kreovania orgánov

24.04.2024 11:25, aktualizované: 11:41

Riaditeľa bude voliť deväťčlenná rada so štyrmi nominantmi Ministerstva kultúry.

Drienovec, výrub stromov

Postupy pri výrube drevín sa majú zjednodušiť. Cieľom je znížiť strety s medveďom i škody na plodinách

24.04.2024 11:07, aktualizované: 12:33

Vyplýva to z novely zákona o ochrane prírody a krajiny, ktorý schválila vláda.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46119x
Priemerná čítanosť článkov: 2005x

Autor blogu

Kategórie