Na vine sú hviezdy

2. júla 2014, pata, mesto michalovce

John Green

Nová, známa, vychvaľovaná kniha, bestseller a navyše aj film, ktorý nedávno išiel v kinách. Teraz dosť horúca téma.
Musím sa priznať, že knihu som si kúpila na základe filmu. V kine bolo asi sto dievčat. Každá mala pripravené vreckovky a ja som si hovorila: to ma predsa nerozplače. Ale na konci filmu celé kino plakalo, samozrejme aj ja, a keď sa otvorili dvere kinosály, von vyšli uplakané a rozmazané dievčatá, a všetci sa na nás s úsmevom pozerali.
Po filme som si povedala, že tú knihu musím mať.
Nad filmom som dlho rozmýšľala, ale ešte dlhšie som rozmýšľala nad knihou, keď som si ju prečítala.
Pravdu povediac, nečakala som od toho veľa. Veď tém o rakovine tu už bolo. Ale moje prekvapenie bolo veľké.
Kniha bola skvelá.

Táto kniha rozhodne nepotrebuje sprievodné komentáre a postrehy, aby som nimi zaplnila prázdnu stranu.
Je to kniha o rakovine. Napríklad moja mama by povedala, že si ju neprečíta, lebo je veľmi smutná. Je to tak. Ale je v nej aj veľa lásky, nádeje a odvahy. Autorove myšlienky sú skvelé.
Je to o dievčati, ktoré má rakovinu. Autor opisuje jej pocity, liečbu, život, aj pocity jej rodiny a kamarátov. Až to dievča stretne rovnako chorého chlapca a zamiluje sa.
Je to jednoducho písaná kniha s hlbokým obsahom a myšlienkami. Dej chápete už od prvej strany a úplne vás vtiahne. Máte pocit, že hlavnú hrdinku poznáte a prežívate s ňou každý deň jej života.
Kniha je veľmi smutná a slzám sa nevyhne nikto. Tiež má aj prekvapivý a nečakaný koniec, ktorý ale nebudem prezrádzať.
Po prečítaný sa ešte dlho budete nad ňou zamýšľať. Ak autor ešte niečo napíše, rozhodne si to kúpim.