Založ si blog

Zlodejka kníh

Markus Zusak

Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože:
Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané.
Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi.
A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve vypredaná a v knižnici sa doslova podávala z rúk do rúk, a kým by sa dostala ku mne, prešiel by minimálne rok.
Tak som usúdila, že taká žiadaná kniha predsa musí byť dobrá.
Začala som čítať. A musím sa priznať, že zo začiatku som bola trochu sklamaná. Som rada, že som videla film, lebo vďaka tomu som knihe rozumela. Do stopäťdesiatej strany je to fakt náročné a trvalo dlhšie, kým som si zvykla na štýl, akým je kniha napísaná.
Ale páčilo sa mi, že rozprávačom je Smrť. Dalo to celej knihe úplne iný nádych.
Nepáčilo sa mi, že dej sa prezrádza dopredu. Tieto pasáže mi pripadali zbytočné.
Zo začiatku ma nebavilo rozprávanie o Lieselinom detstve, ale keď už trochu vyrástla a stretla Maxa, bolo to krásne.
Som rada, že som tých prvých sto strán nakoniec prečítala. Potom ma kniha úplne pohltila a nemohla som sa od nej odtrhnúť.
Tak ak ste náhodou na pochybách, ako som bola ja, môžem vám len povedať, že svoje rozhodnutie neľutujem.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

Denník Anny Frankovej

23.07.2014

Denník Anna Franková dostala k narodeninám. Bolo to v roku 1942. Potom sa jej rodina musela ukryť. Jej sestra Margot dostala predvolanie do pracovného tábora. Ukrývali sa vo firme Opekta v Amsterdame, kde pracoval jej otec a so všetkým im pomáhali ich priatelia. Anna v denníku opisuje najprv svoju školu, neskôr život v úkryte. Žili tam ôsmi. Mali málo miesta, peňazí, jedla, [...]

Žilina, polícia, riskantná jazda

Sedemnásťročného mladíka pri riskantnej jazde zastavili až policajné výstrely

27.04.2024 22:24

Vodič BMW na výzvy na zastavenie nereagoval, policajti museli použiť varovné výstrely.

Jaroslaw Kaczyński

Líder opozičnej PiS Kaczyňski: Kandidujeme do europarlamentu, aby sme odmietli Green Deal

27.04.2024 22:09

Európska zelená dohoda bude podľa Kaczyńského pre Poľsko znamenať i čoraz vyššie ceny energií, ale aj nárast cien "prakticky vo všetkých oblastiach".

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46153x
Priemerná čítanosť článkov: 2007x

Autor blogu

Kategórie