Krstný otec

17. októbra 2014, pata, mesto michalovce

Mario Puzo

Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych.
Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha.
Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou.
Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko.
Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo.
Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju minulosť a opisoval, ako sa z neho stal mafiánsky boss.
Dej ma vtiahol hlboko. Nevedela som predvídať, čo sa udeje ďalej a to ma hnalo do čítania.
Tipovala som jedno, ale s postavami sa stalo iné. Autor sa s nimi zahral a nakoniec skončili úplne ináč ako som predpokladala.
Strhujúci príbeh. S nečakaným záverom, veľa postáv, krásna krajina.
Mario Puzo nepísal hanlivo, písal skutočne. Obľúbila som si dona Corleona a jeho rodinu, súcitila s nimi, ľutovala ich. A pritom to boli mafiáni. Mali pod palcom obrovské impérium, množstvo ľudí. Oni pískali a všetko sa točilo okolo nich. A pritom ich moc rozmnožil jeden človek – Vito. Pomáhal ľuďom a oni sa stávali jeho dlžníkmi. Niekto ho o niečo poprosil a on to vykonal s prísľubom priateľstva a splatenia dlhu. Bolo to všeličo – vražda, podvod, krádež, úplatok.
Ak si poviete, nie, neprečítam si túto knihu, pripravíte sa o skvelý zážitok.
Je napínavá a dobre napísaná. Moderná. A k tomu ešte krásne prostredie talianskej Sicílie.
Rovnako dobré sú aj filmy. Kniha má aj viac pokračovaní. Aj na nich počúvam samé chvály. Žeby som zašla do knižnice aj po druhú časť?