Založ si blog

Voda pre slony

Sara Gruenová

Chodila som po kníhkupectve a hľadala som nejakú sľubne vyzerajúcu knihu. Nemala som vytýčenú žiadnu konkrétnu. Prechádzala som sa okolo New York Times Bestsellerov a môj zrak padol na knihu Voda pre slony. Na obálke sa vytŕčali tváre známych hercov: Robert Pattinson a Reese Whitherspoon. Prečítala som si obsah a rozhodnutie bolo isté: kupujem.
Jacob Jankowski, starý pán poľského pôvodu, ktorý žije v domove dôchodcov, spomína na svoju mladosť. Ako mladý študoval veterinu. Ale jeho rodičia náhle umreli a on prišiel aj o všetok majetok. Tak ostal sám a bez strechy nad hlavou. Ale náhoda ho spojila s cirkusom a on sa ocitol v cirkusovom vozni patriacemu cirkusu bratov Benziniovcov, ktorý sa presúva po USA vlakom. Jacob v cirkuse dostane prácu ako veterinár a stará sa o cirkusový zverinec. Postupne vniká do tohto podmanivého sveta a ten sa stáva jeho domovom. Spoznáva artistov, ale aj ťažký život robotníkov. Stretáva sa s riaditeľom, krásnou krasojazdkyňou Marlenou a jej manželom Augustom, nevyspytateľným krotiteľom zvierat. Novú nádej pre chudobný cirkus má priniesť slonica Rosie, od ktorej si všetci veľa sľubujú. Rosie ale nevie pochopiť ani tie najjednoduchšie príkazy. Jacob zistí, že Rosie rozumie iba príkazom v poľštine, a tak spolu s Augustom pripravujú jej veľkolepé vystúpenie. Jacob sa zamiluje do Marleny a spolu prežívajú tajný románik za chrbtom jej manžela. Napínavý vzťah Jacoba a Marleny, ale aj láska k slonici Rosie budú čeliť ešte mnohým prekážkam a ťažkostiam.
Román približuje život cirkusantov a preniká aj do tých najhlbších zákutí. Autorka v ňom rozpráva príbehy mnohých postáv. V románe sú aj fotografie prvých cirkusov v USA. Autorka čerpala z kníh o histórii prvých cirkusov.
Krásna kniha. Vždy ma fascinoval život cirkusantov a už ako malé dieťa ma zaujímalo, čo asi robia po skončení svojho predstavenia. Kniha je pekná, ľahko písaná, ale o to viac zaujímavá. Napínavé čítanie až do poslednej bodky. Dramatické, ale aj romantické. Miestami možno vyžaduje trochu viac sústredenia. Autorka sa nevyhýba ani drsným a chúlostivým scénam.
Túto knihu som prečítala ja a rovnako aj moja babka, takže je to čítanie pre všetkých, ktorých zaujme.
Neskôr vyšiel aj film Voda pre slony, kde hlavnú ulohu hrajú už spomínaný herci . Je dobrý, ale kniha je stále kniha.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

požiar, elektromobil, Lešť

Ako horí elektromobil? Požiar zlikvidovali hasiči do hodiny, vrak skončil vo vodnom kúpeli

26.04.2024 10:40

Z podzemnej garáže, v ktorej sa vznietil elektromobil, šľahali obrovské plamene.

Rusko Ukrajina Putin výcvikové stredisko návšteva uarus

Dvaja ruskí vojaci sa priznali ku chladnokrvnej trojnásobnej vražde. Zabili starostku aj ich kolegu

26.04.2024 10:10

Páchatelia v snahe zamaskovať zločin telo poliali horľavinou a potom do domu vhodili granát, ktorého výbuch spôsobil požiar.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46136x
Priemerná čítanosť článkov: 2006x

Autor blogu

Kategórie