Založ si blog

Frankenstein

Mary Shelleyová

Jeden muž sa plaví na dôležitú výpravu. Zrazu zo zamrznutého mora zachráni zvláštneho muža a ten mu rozpovie svoj príbeh.
Ideálny začiatok pre tajuplný román, ktorého desivý príbeh odhaľujete každou kapitolou.
Mladý vedec Viktor Frankenstein mal šťastné detstvo a milujúcu rodinu. Rozhodol sa študovať prírodovedu a časom získal také znalosti, že dokázal stvoriť živú bytosť. Stvoril obrovského ohavného netvora. Práca ho úplne pohltila, stratil kontakt s okolím, upadol do depresie a istého typu šialenstva. Keď jeho netvor náhle ožil, pocítil odpor nad jeho ohavným zjavom a utiekol. Uvedomil si, čo urobil a začať sa svojho výtvoru báť. Netvor sa sám a opustený túlal svetom. Hľadajúc lásku, ktorej sa mu pre jeho ohavný výzor nedostalo, zatrpkol a pocítil nenávisť k svojmu tvorcovi. Vyvraždil celú jeho rodinu. Nakoniec aj sám Frankenstein umiera na cudzej lodi, ktorá ho zachránila. Keď už ostal celkom sám, zatúžil po pomste a vydal sa hľadať netvora. Netvor vidí mŕtveho Frankensteina a aj on sa rozhodne zmárniť, lebo ľutuje svoje činy.
Gotický romantický príbeh sa označuje za prvý z kategórie sci-fi či dokonca ako predchodca hororu. Ale viac ako sa budete báť, sa budete zamýšľať nad tým, ako pôsobí osamelosť na ľudí, cez zaujímavé opisy preniknete do najhlbších zákutí duše zmietanej výčitkami, nenávisťou, láskou, samotou, pomstou a budete sa aj hlbšie zamýšľať nad zmyslom života. Je to krátky sto stranový román, ktorý sa oplatí prečítať už len preto, lebo je v ňom hlbšia podstata ako len hororový príbeh o krvilačnom tvorovi. Túto podstatu môžete nájsť len v knihe, nie v tisícoch filmoch, ktoré sú o Frankensteinovi sfilmované.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

krym

Do útoku vraj zostávajú dni. Moskva pohrozila Ukrajine a Západu „zničujúcou odvetou“ za Kerčský most

03.05.2024 18:31

Rusko je údajne pripravené zvážiť "seriózne" návrhy o ukončení vojny na Ukrajine, ktoré budú založené na existujúcich skutočnostiach a bezpečnostných obavách Moskvy.

Mihail Kogalniceanu, Constanta, základňa NATO, Rumunsko, Apache, vojaci

Na cvičenie NATO v Česku pricestujú budúci týždeň stovky amerických vojakov

03.05.2024 18:30

Na cvičení sa zúčastní približne 1200 vojakov, z toho asi 850 ich pricestuje zo Spojených štátov.

Každé desiate dieťa v USA žije s rodičom - alkoholikom

Našli fľašu alkoholu a s bratom sa napili. Záchranári ratovali 5-ročného chlapca v bezvedomí

03.05.2024 17:47

Dieťa z dôvodu intoxikácie previezla do Banskobystrickej nemocnice.

Vrbnica, Rómovia, policajný zásah

Zmier po takmer desaťročí. Obete policajnej akcie z Vrbnice sa dočkali odškodnenia

03.05.2024 17:36

Sťažnosť sa týkala policajnej akcie z 2. apríla 2015 v rómskej komunite vo Vrbnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46210x
Priemerná čítanosť článkov: 2009x

Autor blogu

Kategórie