Založ si blog

Na západe nič nové

Erich Maria Remargue

Paul Bäumer, 19 ročný študent, sa spolu so svojimi spolužiakmi prihlásil na vojnu. Dni strávené na vojne opisuje v tejto tenkej knižke.
Je to povinné čítanie. Kniha je z obdobia realizmu. Autor v nej opisuje udalosti prvej svetovej vojny.
Ide až do hĺbky a vojnu opisuje do najmenších detailov. Už po prvých stranách som sa od knihy nevedela odtrhnúť. Je v nej veľa opisov a rozprávanie je pútavé. Dočítala som sa, že aj sám autor bol na vojne. Nečudo, veď také dielo môže napísať iba človek, ktorý to videl na vlastné oči.
Hrdina opisuje chvíle strávené s priateľmi vo vojenskom tábore, ale aj hrozné zážitky zo zákopov na bojovom poli. Vďaka tomuto príbehu som bližšie nazrela na prvú svetovú vojnu. Žiadna kniha, ktorú som doteraz o vojne čítala, mi ju nepriblížila tak dopodrobna ako táto. Ľudia zabúdajú, ale dúfam, že na toto nezabudnú. Nechcela by som to zažiť na vlastnej koži.
Paul patril ku generácii, ktorú zničila vojna, ako sa píše na obálke knihy. Znášal neľudské zaobchádzanie, zlé podmienky a hygienu, mizerné stravovanie a videl hrozné veci na bojovom poli- mŕtvy, zranenia, šialenstvo a ostreľovanie.
Vo vojenskom tábore so svojimi spolužiakmi stváral mladícke huncútstva a spomínal na rodinu a svoj život pred vojnou.
Prežíval strach a skľúčenosť a mal iba jediný cieľ – zachrániť si život.
Chlapci sa konca vojny nedožijú a umierajú na bojisku.
Je to emočne veľmi silná kniha. Chytí za srdce a prinúti sa zamyslieť.
Miestami je to aj veľmi drsné. Autor opisuje mŕtvych a ranených, umieranie po bodnutý aj po výbuchu. Črevá na zemi, odtrhnuté nohy, ruky, poranenia rôzneho druhu sa tu vyskytujú vo veľkej miere.
Je to dobrá kniha. Ale nedá sa prečítať veľmi rýchlo. Stratila by svoj zmysel.

Krstný otec

17.10.2014

Mario Puzo Ďalšia kniha z knižnice požičaná na základe dobrých ohlasov mojich známych. Krstný otec. Zaujímavý názov, dobrá kniha. Prvýkrát som čítala knihu s takou tematikou. Vedela som, že táto kniha je o mafiánoch. Ale to bolo všetko. Čakala som všeličo. Ale to, čo som nakoniec našla, ma milo prekvapilo. Najviac ma zaujalo, ako don Corleone spomínal na svoju [...]

Zlodejka kníh

09.09.2014

Markus Zusak Keď vyšlo druhé vydanie, rozmýšľala som, či si mám túto knihu kúpiť. Rozhodla som sa kúpiť, pretože: Po prvé: pozrela som si film a dej ma okamžite zaujal a uvažovala som, ako to asi môže byť napísané. Po druhé: čítala som recenzie na internete. Boli rôzne, ale pozitívne prevažovali nad negatívnymi. A po tretie: kniha boli na internete aj v kníhkupectve [...]

Ak zostanem

12.08.2014

Gayle Formanová Zháňala som túto knihu dlho. Po prečítaní recenzií som sa rozhodla, že ju musím mať. Obehala som kníhkupectvá, ale všade bola vypredaná. Rovnako neúspešná som bola aj pri hľadaní na internete. Našla som ju až v knižnici. Musela som si ju zarezervovať. Napokon som sa k nej dostala až o dve mesiace. Je to malá knižočka so zaujímavým obalom. Skôr novela [...]

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 46147x
Priemerná čítanosť článkov: 2006x

Autor blogu

Kategórie